Terpisahnya kita kerana mengejar impian

Saturday, October 20, 2007




Aku rasa aku masih lagi dalam situasi tidak dapat menerima hakikat...
Tidak dapat menerima hakikat yang si dia terpaksa pergi jauh meninggalkan ku di sini demi masa depan ku dengan dia.
Mana mungkin ku dapat lupakan semua ini dengan sekelip mata,
Dia pergi ketika cintaku mula mekar kembali setelah mula dingin suatu ketika dahulu.
Dia pergi ketika aku memerlukan dirinya.
Dia pergi ketika aku tidak boleh jauh walau sesaat darinya.
Namun kenapalah aku masih tidak dapat menerima hakikat yang dia pergi untuk mengejarkan impiannya dan aku masih di sini untuk memastikan impianku akan tercapai kelak.
aduh aku terlalu merindui dia.
Jika tidak masakan aku sanggup berulang alik dari arau ke nilai untuk pastikan ku dapat melihat wajahnya.
Aduh sampai bila aku dapat menerima hakikat ini.
Oh tuhan kuatkan hatiku untuk menjali hidupku kini tanpa dia di sisiku...


Mungkin by Anuar Zain




Biarkanlah saja diriku sendirian tanpamu
Biarkanlah aku merindu sekian lama
Bukan maksud untuk membisusepi tanpa kata
Terpisahnya kita kerana mengejar impian

( korus )
Mungkinkah bersama dua jiwa ini
Dalam mencari cinta sejati nan suci
Mungkinkah segala derita di jiwa
Akan terabat kini

Biarkanlah saja diriku sepi tanpa kata
Terpisahnya kita kerana mengejar impian

Hanya satu pintaku
Sabarlah menanti
Ku kan pulang bersama
Cinta...

0 iMPiaN: